Up-date - Reisverslag uit Yaoundé, Kameroen van Eric Horst - WaarBenJij.nu Up-date - Reisverslag uit Yaoundé, Kameroen van Eric Horst - WaarBenJij.nu

Up-date

Door: Eric

Blijf op de hoogte en volg Eric

14 Oktober 2011 | Kameroen, Yaoundé

Beste allemaal,

Je weet het vast nog wel; in 2009 ben ik ruim een half jaar in Kameroen geweest, waarbij ik gewerkt heb op een school voor dove en slecht horende kinderen, veelal met een verstandelijke, of lichamelijke handicap. Via verschillende publicaties heb ik iedereen zo goed mogelijk op de hoogte proberen te houden van de vorderingen van de school. De afgelopen tijd is het echter even stil geweest, maar wat niet wilt zeggen dat er niks gebeurd is. Sterker nog, er zijn weer een heleboel ontwikkelingen gaande, waar ik iedereen graag van de op de hoogte wil brengen.

Allereerst kan ik zeggen dat ik op 30 oktober weer terug zal gaan naar Kameroen, om de ontwikkelingen van de dove school, The Morning Star Deaf and Hard of Hearing Catholic Primary School, met eigen ogen te bekijken. Ik zal samen met mijn broer en mijn vader daar 2 weken verblijven. Ondertussen is er via verschillende projecten en donaties weer geld binnen gekomen, dat ik daar persoonlijk zal brengen en dat ik ook daar rechtstreeks met de lokale mensen en ondernemers zal besteden. Al het geld dat geschonken is, zal besteed worden aan de verdere afbouw en afwerkingen van de nieuwe school, aan het terrein rond de school en aan materialen en extra begeleiding die deze kinderen zo hard nodig hebben.

Op het moment dat ik eind november 2009 de school verliet, zaten de kinderen nog in het oude, vervallen gebouw. De nieuwbouw was mede door het geld dat ik had geschonken, al een heel eind gevorderd. Ondertussen is de school zover afgebouwd dat de verhuizing heeft plaats gevonden. Er wordt nu lesgegeven in het nieuwe gebouw. Iets waar ik, maar natuurlijk de kinderen zelf, zuster Charity en haar leerkrachten enorm blij mee zijn!! Maar waar ook jij trots op mag zijn, want vele mensen hebben geld gegeven voor mijn project.

Nog een nieuwe ontwikkeling is de overname van ´Stichting Kameroenfonds´. Sindskort zit ik, evenals Lisette van Slingerlandt in het bestuur van deze stichting. Mijn project is niet langer meer een particulier project, enkel en alleen van mijzelf. Mijn project heb ik ondergebracht bij deze stichting. Hierdoor is het mogelijk om schenkingen en giften die men wilt doen aan mijn project in Kameroen, aftrekbaar te maken voor de belasting. Maar het grootste voordeel vind ik, dat ik goed zichtbaar kan maken en kan verantwoorden wat er met alle schenkingen wordt gedaan. Wat blijft is dat ik er zoveel mogelijk persoonlijk op wil toezien waar het geld aan wordt besteed. Dat ik samen met Zr. Charity kan overleggen waar we het geld voor gebruiken.

Ik wil van deze gelegenheid gebruik maken om te melden dat iedere gift nog altijd van harte welkom is, en deze dan ook geheel gebruikt zal worden tijdens ons verblijf in Kameroen. Mocht je een schenking willen doen, dan kan dat op rekeningnummer 41.06.00.822 tnv Stichting Kameroenfonds ovv Project Eric

Wij kijken uit naar ons verblijf in Kameroen en verwachten weer dat het een bijzondere tijd zal worden! Wij hebben er zin in en geloven erin!

Na onze terugkeer zal ik iedereen weer verder informeren over de voortgang van mijn project in Kameroen.

Eric van der Horst



PS: Ik heb een nieuwe reis aangemaakt op waar.ben.jij.nu

Leuk als iedereen daar ook weer zijn emailadres in wilt vullen zodat ik iedereen weer op de hoogte kan brengen.

  • 14 Oktober 2011 - 14:55

    Veronique Vd Berg:

    He Eric,

    Graag zie ik jullie reisverslag tegemoet.
    Bergvanden83@gmail.com. LET OP!!! mijn emailadres begint met een hoofdletter en de rest is kleine letters.

    Groetjes,

    Veer

  • 15 Oktober 2011 - 10:42

    Plonie:

    Het mooie van dit project vind ik dat ik zeker weet dat het geld goed terecht komt. Fantastisch Eric van alle energie en enthousiasme die je er in steekt! Een hele fijne en mooie tijd weer in kameroen samen met Stephan en je vader. Liefs, Plonie plonie126@msn.com

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kameroen, Yaoundé

Een reis naar het onbekende...

Recente Reisverslagen:

14 Oktober 2011

Up-date

14 Oktober 2011

Up-date

26 November 2009

Een laatste berichtje

23 November 2009

Even een kort berichtje...

21 November 2009

Een onverwachte wending
Eric

Actief sinds 07 April 2009
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 35230

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2011 - 12 November 2011

Terug naar de school

14 Juni 2009 - 28 November 2009

Een reis naar het onbekende...

Landen bezocht: