Een onverwachte wending - Reisverslag uit Zwammerdam, Nederland van Eric Horst - WaarBenJij.nu Een onverwachte wending - Reisverslag uit Zwammerdam, Nederland van Eric Horst - WaarBenJij.nu

Een onverwachte wending

Door: Ria

Blijf op de hoogte en volg Eric

21 November 2009 | Nederland, Zwammerdam

Lieve allemaal,
Vandaag en gisteren hebben we Eric een paar keer aan de telefoon gehad. Hij vroeg ons vanmiddag om een stukje op zijn site te plaatsen omdat hij er zelf niet aan toekomt. Momenteel zit Eric in Bamenda "ondergedoken". Hoewel het nu veilig voor hem en Zr Charity is, hebben ze nog wel met de naweeën van het hele gebeuren te maken. Gisteren is er in het ziekenhuis van Akum een grote rel uitgebroken. Een medewerker van het mortuarium heeft in eerste instantie de kleren van een overledene verkocht en uiteindelijk het hele lijk laten verdwijnen. De familie van de overledene, die eigenlijk gisteren begraven had moeten worden, is in opstand gekomen en zij hebben in het ziekenhuis en daar buiten flink huis gehouden. Het ziekenhuis hoort bij de zusters evenals het huis waar Eric in woont en het huis van de zusters zelf. Alles is nu ontruimd en de politie en het leger houden de wacht. Het hele gebied is afgezet en niemand mag erin. Onder bewaking heeft Eric vanmorgen de gelegenheid gekregen om een koffer te pakken met zijn kleren en de meest belangrijke spullen mee te nemen. Hij is nu samen met Zr Charity ondergebracht in een zustershuis in Bamenda. Zij hebben daar bewaking en voelen zich daar veilig. Hij heeft ons verzekerd dat wij ons nu geen zorgen meer hoeven te maken en dat Zr Charity er voor zal zorgen dat hij vrijdag veilig in Douala komt.
Eric vertelde dat het een geweldige domper is op zijn verblijf in Kameroen maar dat hij nog even geïnspireerd is als voorheen om met zijn project door te gaan. Gisteren heeft hij een ontroerend afscheidsfeest gehad op de dovenschool. Alle kinderen en leerkrachten hebben om hem heen gedanst en gezongen en hem bedankt voor alles wat hij voor de dovenschool heeft gedaan en betekend. Het was een geweldige dag.
Hij moest van iedereen van de dovenschool alle mensen in Nederland bedanken die hem en de school hebben geholpen. Eric is nog niet klaar met zijn project en zal hiermee verder gaan. Waarschijnlijk heeft hij deze week geen gelegenheid meer om iets op zijn site te zetten maar hij vertelde dat hij dat zo snel mogelijk zal doen als hij thuis is!!!
Namens Eric heel veel liefs.
Groeten,
Ria

• 21 November 2009 - 16:33

Ingrid:

Ongelooflijk.... ben er stil van, en ga je nu snel sms-en. Ria, dank voor het plaatsen van dit bericht!

Ingrid

• 22 November 2009 - 13:44

Yvonne:

Lieve Eric,
    Ik zat gister in de zon buiten koffie te drinken en dacht aan jou, nog 1 week in Kameroen met jouw nieuwe vrieden en dan kom jij naar huis. Maar 's avonds kwam Colinda thuis met het verhaal, ik lag al op bed. Hans was ook gelijk wakker, ik ben er van geschrokken. Ik hoop dat het goed komt voor de mensen, als daar geen gezondhuidszorg terug komt wat moeten de mensen dan?! lieve Eric kom veilig thuis!
    Veel liefs mama yvonne

• 22 November 2009 - 16:27

Lisette & Hans:

Wat een bizar verhaal. Ongelooflijk. En een ontzettende kater na een heel mooie tijd in Akum. Maar we hopen ook dat het ziekenhuis snel weer kan functioneren voor alle mensen die de zorg daar zo heel erg hard nodig hebben.
    Het blijft wel Kameroen

• 22 November 2009 - 18:40

Gonny Helmond:

Wat een toestand. Er gebeuren voor ons vreemde dingen in Kameroen. Hopelijk kan Eric er straks met een goed gevoel afscheid nemen.Het allerbeste en hou je taai!

• 23 November 2009 - 10:36

Rianne:

Jeetje zeg wat een verhaal! Ik dacht van het weekend er ook al aan dat je alweer snel terug bent. Wel vreselijk jammer dat je avontuur zo moet eindigen. Hoop je snel weer helemaal gezond en wel te zien.

Liefs Rianne

• 23 November 2009 - 10:42

Suzanne:

Lieve Eric, Wat afschuwelijk wat er gebeurd is. Ik heb er echt een rotgevoel over en dan zit ik er nog niet eens middenin. Ik hoop dat er weer wat rust is en de mensen goed geholpen worden. Wat met al de zieken? Ik hoop dat je ook de herinnering aan het feest wel goed vast kunt houden, want dat moet wel heel erg bijzonder zijn geweest. Liefs, Suzanne